سرای بازی و قصه؛ مهمانی شگفت‌انگیز شبانه برای خانواده‌های مشهدی (۹ فروردین ۱۴۰۴) نیاز ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای تأمین واگن‌های خط یک قطار شهری مشهد (۹ فروردین ۱۴۰۴) جشنواره «بهارانه» با طعم هنر، بازی و آیین‌های فراموش‌شده ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد، آینه‌دار رشادت ۲۰ شهید قدس می‌شود (۹ فروردین ۱۴۰۴) تخفیف ۵۰ درصدی تور‌های مشهدگردی از روز عیدفطر آغاز جشن بزرگ عیدانه از فرداشب در میدان شهدا مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۴) | حضور چهره‌های شاخص هنری در این جشن سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز عید فطر | افزایش ساعت فعالیت قطار شهری در صورت نیاز سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز عید فطر + مسیر‌ها (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) سرمایه‌گذاری برای تولید، محور توسعه در مدیریت شهری مشهد ورود روزانه ۸۲ رام قطار مسافربری به مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۴) ممنوعیت تبلیغ، عرضه و خرید کالا‌های تحت لیسانس رژیم صهیونیستی توسط شهرداری مشهد قدردانی شهردار مشهد مقدس از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس رئیس شورای عالی استان‌ها: مدیران شهری مشهد توجهی ویژه به ارائه خدمات بهینه در حوزه حمل‌ونقل عمومی دارند مشهد در برابر بروز سیل به نقطه ایمنی کامل رسیده است | تکمیل طرح احداث خاکریز و کانال در ارتفاعات جنوبی شهر بازدید ایمنی از محل اسکان موقت زائران و سوله‌های بحران سطح شهر مشهد انجام شد (۸ فروردین ۱۴۰۴) روگذر‌های جدید خیام و فهمیده، گره‌گشای ترافیک کمربند شمالی مشهد | تسهیل تردد زائران با چاشنی توسعه شهر استاندار خراسان رضوی: شهرداری مشهد الگویی برای سایر شهرهای کشور است | مشهد پاک و پرنشاط با مشارکت مردم محقق می‌شود افتتاح مسیر نوبهار؛ هدیه نوروزی شهرداری مشهد برای شهروندان و زائران + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پیام راهپیمایی روز قدس در مشهد، ایستادگی پای کار مقاومت است شهردار مشهد مقدس: روز قدس، نماد اتحاد و همبستگی ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان است طهوریان عسکری: مردم باید از خدمات شورا و مدیریت شهری مطلع شوند
سرخط خبرها

تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۳۷۳۲
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۳
تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با راه‌اندازی دستگاه‌های صدور فاکتور سفر در پایانه‌های مسافربری منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر و البته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری آنها، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

مرتضی چایچی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به آغاز دومین پیک سفر‌های نوروزی پس از سومین شب قدر در مشهد اظهار کرد: یکی از ابتکارات مجموعه مدیریت شهری در بخش تاکسیرانی که از حدود دو سال قبل به‌صورت فراگیر در پایانه‌های تاکسی و مبادی ورودی شهر درحال اجراست، موضوع نصب و به‌کارگیری دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور تردد است که امروزه در پایانه‌های تاکسیرانی در مسیر خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، خیابان شیرازی و مسیر‌های منتهی به باب‌الجواد(ع) جانمایی شده است. علاوه بر این، ایستگاه راه‌آهن شهید رئیسی، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز به این زیرساخت هوشمند مجهز و امکان ویژه‌ای برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها مسافران را قادر می‌کنند تا پیش از آغاز سفر درون‌شهری، از هزینه دقیق و کرایه تاکسی مطلع شوند. سازوکار فنی این دستگاه‌ها به شکلی است که سه پارامتر مسافت، نرخنامه مصوب و وضعیت ترافیک مسیر را به صورت آنلاین و هم‌زمان درنظر گرفته و کرایه را مشخص می‌کند. علاوه بر این، رانندگان تاکسی هم پس از پایان هر سفر در صف انتظار قرار می‌گیرند و بر این اساس، سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد این امتیاز مدیریتی را دارد که هم از بروز برخی مشکلات میان رانندگان و مسافران جلوگیری کند و هم در هر لحظه با دقتی بسیار زیاد، وضعیت سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی ناوگان را تحت رصد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نصب این دستگاه‌ها در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر از حدود دوسال قبل آغاز شد، اما پیش از پیک زیارتی نوروز امسال، با حمایت سازمان فاوا شهرداری مشهد، نرم‌افزار دستگاه‌های صدور فاکتور به‌روز‌رسانی شد تا قابلیت‌های جدیدی همچون نظارت برخط و درلحظه و چندین مزیت دیگر بر آن‌ها افزوده شود. بر همین اساس، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

وی بیان کرد: بازرسان محسوس و نامحسوس ما در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر این موضوع را تأیید کرده‌اند. دلیل کاهش چشمگیر نارضایتی‌ها آن است که به دلیل صدور فاکتور و اعلام کرایه پیش از سفر، این امکان برای مسافر وجود دارد که از سفر انصراف دهد و به همین دلیل، اساساً چالشی به وجود نمی‌آید. سیستم نوبت‌دهی به رانندگان نیز از بروز نارضایتی میان تاکسیرانان جلوگیری می‌کند و هرکس دقیقاً می‌داند که چه زمان، دوباره نوبت به سرویس‌دهی او می‌رسد.

چایچی تأکید کرد: علاوه بر این، در توقفگاه‌های سطح شهر نیز باجه‌هایی تعبیه شده که استراحتگاه و محل حضور بازرسان است و بر روی این باجه‌ها جایی که در معرض دید عموم مردم باشد، نرخنامه هر سفر درون‌شهری در آن خط نصب شده است. این‌ها همه از تدابیری است که مسافران بتوانند پیش از استفاده از تاکسی از کرایه آن آگاه شوند، اما همچنان از عموم زائران و مجاوران عزیز تقاضا داریم که علاوه بر توجه به این نرخنامه‌ها، کرایه را فقط براساس تاکسی‌متر پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->