مراسم تشییع پیکر ۱۵ شهید حملات رژیم صهیونیستی فردا (جمعه ۶ تیر ۱۴۰۴) در مشهد برگزار می‌شود + اسامی شهدا طالبان: روزانه بیش از ۱۰ هزار مهاجر از مرز اسلام‌قلعه وارد افغانستان می‌شوند دیدار رئیس شورای عالی استان‌ها با خانواده شهیدان نظری در مشهد + عکس خدمت‌رسانی بیش از ۲۰۰ پاکبان حین برگزاری مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی، در مشهد ویژه‌برنامه‌های شهرداری مشهد در دهه اول محرم ۱۴۰۴ خدمات‌رسانی رایگان خطوط مترو و اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، فردا (۶ تیر ۱۴۰۴) استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری برای اطلاع‌رسانی مراسم تشییع پیکر شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در مشهد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی: فعالیت‌های استان، در زمان بحران هیچ‌گاه متوقف نشد وزیر امور خارجه آلمان: اکنون می‌توانیم به مسیر دیپلماسی بازگردیم دعوت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از مردم برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (پنجشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۴) بسیج تمام امکانات شهرداری مشهد برای مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان جنایات رژیم صهیونیستی + فیلم کیفیت هوای مشهد امروز «بسیار ناسالم» است | منطقه هرات، منشأ گردوغبار امروز (۵ تیر ۱۴۰۴) فرماندار مشهد مقدس: مشکلی در تأمین کالا‌های اساسی برای ایام محرم در مشهد وجود ندارد بازرسی‌های فعلی کافی نیست | پایان رهاشدگی بازار کالا‌های اساسی فاز یک پارک جهان‌شهر مشهد با پیشرفت ۶۵ درصدی تا شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌های فرهنگی مشهد برای جوانان | از کلاس‌های مهارت زندگی تا گسترش مسجدمحوری تشییع باشکوه پیکر شهدای حملات صهیونیستی در مشهد | جمعه؛ وداع با سرلشکر کاظمی و یارانش (۶ تیر ۱۴۰۴) پرچم‌های سیاه عزا بر فراز گلدسته‌ها و ایوان‌های حرم رضوی برافراشته می‌شود + زمان
سرخط خبرها

تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۳۷۳۲
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۳
تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با راه‌اندازی دستگاه‌های صدور فاکتور سفر در پایانه‌های مسافربری منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر و البته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری آنها، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

مرتضی چایچی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به آغاز دومین پیک سفر‌های نوروزی پس از سومین شب قدر در مشهد اظهار کرد: یکی از ابتکارات مجموعه مدیریت شهری در بخش تاکسیرانی که از حدود دو سال قبل به‌صورت فراگیر در پایانه‌های تاکسی و مبادی ورودی شهر درحال اجراست، موضوع نصب و به‌کارگیری دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور تردد است که امروزه در پایانه‌های تاکسیرانی در مسیر خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، خیابان شیرازی و مسیر‌های منتهی به باب‌الجواد(ع) جانمایی شده است. علاوه بر این، ایستگاه راه‌آهن شهید رئیسی، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز به این زیرساخت هوشمند مجهز و امکان ویژه‌ای برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها مسافران را قادر می‌کنند تا پیش از آغاز سفر درون‌شهری، از هزینه دقیق و کرایه تاکسی مطلع شوند. سازوکار فنی این دستگاه‌ها به شکلی است که سه پارامتر مسافت، نرخنامه مصوب و وضعیت ترافیک مسیر را به صورت آنلاین و هم‌زمان درنظر گرفته و کرایه را مشخص می‌کند. علاوه بر این، رانندگان تاکسی هم پس از پایان هر سفر در صف انتظار قرار می‌گیرند و بر این اساس، سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد این امتیاز مدیریتی را دارد که هم از بروز برخی مشکلات میان رانندگان و مسافران جلوگیری کند و هم در هر لحظه با دقتی بسیار زیاد، وضعیت سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی ناوگان را تحت رصد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نصب این دستگاه‌ها در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر از حدود دوسال قبل آغاز شد، اما پیش از پیک زیارتی نوروز امسال، با حمایت سازمان فاوا شهرداری مشهد، نرم‌افزار دستگاه‌های صدور فاکتور به‌روز‌رسانی شد تا قابلیت‌های جدیدی همچون نظارت برخط و درلحظه و چندین مزیت دیگر بر آن‌ها افزوده شود. بر همین اساس، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

وی بیان کرد: بازرسان محسوس و نامحسوس ما در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر این موضوع را تأیید کرده‌اند. دلیل کاهش چشمگیر نارضایتی‌ها آن است که به دلیل صدور فاکتور و اعلام کرایه پیش از سفر، این امکان برای مسافر وجود دارد که از سفر انصراف دهد و به همین دلیل، اساساً چالشی به وجود نمی‌آید. سیستم نوبت‌دهی به رانندگان نیز از بروز نارضایتی میان تاکسیرانان جلوگیری می‌کند و هرکس دقیقاً می‌داند که چه زمان، دوباره نوبت به سرویس‌دهی او می‌رسد.

چایچی تأکید کرد: علاوه بر این، در توقفگاه‌های سطح شهر نیز باجه‌هایی تعبیه شده که استراحتگاه و محل حضور بازرسان است و بر روی این باجه‌ها جایی که در معرض دید عموم مردم باشد، نرخنامه هر سفر درون‌شهری در آن خط نصب شده است. این‌ها همه از تدابیری است که مسافران بتوانند پیش از استفاده از تاکسی از کرایه آن آگاه شوند، اما همچنان از عموم زائران و مجاوران عزیز تقاضا داریم که علاوه بر توجه به این نرخنامه‌ها، کرایه را فقط براساس تاکسی‌متر پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->